W Sądzie Rejonowym w Łańcucie istnieje możliwość przeprowadzania postępowania dowodowego na odległość (przesłuchanie stron, biegłych oraz świadków), tj. w systemie wideokonferencji.
Procedura organizowania wideokonferencji dla sądów
- W celu przeprowadzenia wideokonferencji z Sądem Rejonowym w Łańcucie w pierwszej kolejności konieczny jest: kontakt z informatykiem Sądu Rejonowego w Łańcucie
-
- tel. 17 22 42 338 / 662-217-054
- lub poprzez adres e-mail: informatyk@lancut.sr.gov.pl w celu ustalenia warunków technicznych
-
- Kolejnym krokiem jest ustalenie wolnego terminu w I Wydziale Cywilnym (sprawy cywilne), II Wydziale Karnym (sprawy karne), III Wydziale Rodzinnym i Nieletnich (sprawy rodzinne i nieletnich)
-
- tel. 17 22 42 331 (Biuro Obsługi Interesantów )
- lub poprzez odpowiedni adres e-mail: cywilny@lancut.sr.gov.pl, karny@lancut.sr.gov.pl, rodzinny@lancut.sr.gov.pl
-
- Po ustaleniu warunków technicznych i terminu wniosek o przeprowadzenie wideokonferencji należy kierować do:
- Prezesa Sądu Rejonowego w Łańcucie na adres e-mail: sekretariat@lancut.sr.gov.pl, lub faksem pod nr. 17 22 42 355
- Po otrzymaniu wniosku o przeprowadzenie wideokonferencji Prezes Sądu Rejonowego w Łańcucie, wyznacza Wydział odpowiedzialny za:
- obsługę wideokonferencji,
- wyznaczenie wolnej sali oraz poinformowania zgłaszającego Sądu.
- Wniosek musi zawierać:
- dane sprawy, której dotyczy wideokonferencja,
- dane kontaktowe do osoby koordynującej połączenie ze strony wnioskodawcy,
- ewentualnie dane techniczne.
Wideokonferencje przychodzące
- Wideokonferencje przychodzące (polegające na przeprowadzeniu dowodu w Sądzie Rejonowym w Łańcucie na zlecenie innego sądu) mogą odbywać się wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sądu. Takie wideokonferencje nie podlegają rejestracji obrazu i dźwięku.
Wideokonferencje wychodzące
- Wideokonferencje wychodzące (polegające na przeprowadzeniu dowodu na zlecenie Sądu Rejonowego w Łańcucie, wymagające zapisu wideokonferencji) mogą odbywać się we wszystkich salach rozpraw.
Procedur organizowania wideokonferencji z petentami sądu
W ramach udostępnionej w sądach powszechnych infrastruktury technicznej umożliwiającej przeprowadzenie wideokonferencji istnieje możliwość nawiązania połączenia przez dowolną osobę z własnego urządzenia wyposażonego w kamerę i mikrofon (Komputer/laptop, tablet, smartfon) poprzez wykorzystanie w tym celu dedykowanej aplikacji umożliwiającej nawiązanie takiego połączenia z sądem orzekającym:
- aplikacja SCOPIA
- platforma JITSI
W przypadku systemu SCOPIA instalacja oprogramowania do wideokonferencji na komputerze użytkownika odbywa się jednorazowo, automatycznie bez potrzeby posiadania uprawnień administratora. Po instalacji użytkownik łączy się do odpowiedniej wideokonferencji zainicjowanej przez sąd orzekający podając jej numer oraz PIN (dla konferencji zdefiniowanych jako konferencje z autoryzowanym dostępem).
W przypadku systemu JITSI należy kliknąć w link przesłany przez sąd orzekający oraz wpisać przesłane hasło do wideokonferencji która uruchomi się w przeglądarce internetowej.
W ramach pomocy dla obywateli uruchomiona została telefoniczna linia wsparcia przy połączeniach z systemu SCOPIA pod numerem telefonu: 71 748 96 00 oraz możliwość zgłaszania problemów drogą elektroniczną: cpw@wroclaw.sa.gov.pl
Poniżej możecie Państwo pobrać instrukcje do obsługi wspomnianych aplikacji.
Pliki do pobrania
Załącznik | Size |
---|---|
Zestaw dobrych praktyk dla uczestnika wideokonferencji.pdf | 29.63 KB |
Instrukcja JITSI-uczestnik.pdf | 351.23 KB |
Instrukcja JITSI-organizator.pdf | 482.42 KB |
Instrukcja AVAYA SCOPIA.pdf | 4.06 MB |